Umela zataz

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Srpen 21 11:50:23 CEST 2019

tranzistoru je to jedno, pokial sa pouzije v ramci hodnot na ktore bol
vyrobeny.

Spinacie tranzistory pracuju v rezime plne zapnuty, t.j. vysoky prud a
male napatie, alebo plne vypnuty, t.j. ziaden prud a vysoke napatie.
Stratovy vykon sa generuje ked je zapnuty na Rdson a ked sa
otvara/zatvara. Puzdro moze byt tepelne "poddimenzovane", bondovacie
draty mozu byt hrubsie aby zniesli vysoky prud.

"Linearny" tranzistor ma naopak primarny problem v mnozstve tepla, ktore
sa da odviest puzdrom. Takze moze mat vacsi cip, alebo lepsie puzdro.
Nebude pracovat v uplnej saturacii, takze Rdson je menej dolezite.

Ale nie je problem pouzit spinaci tranzistor na linearnu aplikaciu, len
treba vhodne nastavit pracovny bod, vid. napriklad graf 3 na strane 4:
https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-IPP_B093N06N3-DS-v01_02-en.pdf?fileId=db3a30432313ff5e0123a3593b1425eb

Plocha ohranicena krivkou DC viacmenej kopiruje hodnotu maximalneho
stratoveho vykonu 70W z maximum ratings. Takze nie 50A krat 60V ako
spominal Jaromir. Pre prakticke aplikacie je vhodne aplikovat este aj
nejaky de-rating.

b.