FPGA/CPLD, bolo: Pulzny generator

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Srpen 15 10:36:46 CEST 2019

V texte:

st 14. 8. 2019 o 19:35 balu <balu na k-net.fr> napísal(a):

> tato debata je skor take plkanie a opluvanie Patronskeho typu :-) To
> mame radi :-)

Samozrejme, preto sme na hw-liste.

> Co rozumies pod vnutorna struktura? Schemu na urovni jednotlivych
> tranzistorov, alebo rozsiahlo popisane vlastnosti a strukturu bloku?

Zdokumentovany bitstream, napriklad.

> Do tych FPGA stale piseme praobycajny VHDL kod. Nic klikacie. Normalne
> ultra-old schoolovy textovy editor.

Ano, ja to tiez tak robim. Na jednej strane pisem Verilog, potom sa
udeje "nieco" a jeho vysledkom je naprogramovany obvod.

Prichadzam od jednocipov, kde je absolutne normalne ze mas detailne
popisanu instrukcnu sadu, proces programovania FLASH, vies k tomu
pouzit kompilator co sa vala na internete, priohnut - alebo vyrobit si
- programator. A to nie je len akademicke cvicenie, v praxi nastava
vela pripadov kedy nieco z tohto zoznamu musis ozaj urobit, lebo to
treba.
Tento proces kde v strede je "nieco" bol uplne bezny este v dobach
kedy som s jednocipmi zacinal (a dnes je bezny u azijskych vyrobcov).
Kupis si za vela penazi vyvojove prostredie, k nemu programator, z
jednej strany sypes svoj kod a z druhej strany vypadavaju
naprogramovane obvody. Takato forma ma nieco do seba, zvlast ak je
"nieco" urobene dostatocne stabilne a dobre, takisto ako prostredie u
zakaznikov u ktorych sa to prevadzkuje. Ale svet sa meni, vypoctovy
svet uz davno nie je monolit Wintel a MCU nie je tak strasne zvlastna
suciastka, aby niekto kvoli nej stracal flexibilitu. Dnes nikto nemusi
tancovat tak ako mu prikaze vyrobca MCU ktory ponuka svoje fixne
"nieco" kde sa veci robia len jednym sposobom.
Dalsia vec, ktora by ti mohla zarezonovat je, ze hoci mozno nie si
nejaky tazky fanusik opensource projektov, uz len to dvojdolarove
arduino, ktore davas deckam na zenite by neexistovalo, ak by sa
jednocipovy svet tocil okolo tajomneho bloku "nieco", ktory robi svoju
magiu a nikto nevie ako.

Aby som to zhrnul - flexibilita, wintel, opensource projekty. Toto su
tri veci ktore mi chybaju ci vadia na svete programovatelnej logiky.
Ty z tohto prostredia prichadzas, takze si s tym zzity a kedze sa to
inak nerobilo, ani necakas ze sa to bude robit inak. To je v poriadku
a nijako to tebe osobne nevycitam. Ale pre mna, prichadzajuceho z
ineho smeru je to kulturny sok, ktory som za tie roky este nestravil,
vysledkom coho je, ze si mame aspon o com zaplkat na hw-liste.

J.