Re: NF radiové vlny

Pondělí Srpen 12 16:53:12 CEST 2019

Tady jsem o tom něco našel a kdyby byl čas, mohla by to být zajímavá hračka.
https://ok1fcb.webnode.cz/konstrukce/prijimac-nf-magnetickych-poli/
O tom, že vzdálené blesky generují klesající tón, jsem sice slyšel už
dřív. Není mi však jasné, jak k té difrakci dochází.

Ohledně měření vzdáleností - buď se používají přijímače synchronizované
přes GPS a měří se časový posun, nebo se z dvou kolmých smyček
vyhodnocuje směr a tohle zase z víc míst.
https://www.in-pocasi.cz/clanky/teorie/detekce-blesku-18.7.2014/

Takže příjem NF elektromagnetického pole není nic tak mimořádného.
Anděl