PIC16F15323 / ADC / sleep

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pondělí Srpen 12 13:27:31 CEST 2019

Ahoj,

Budu reagovet jen na ten sleep.

Ano, to že Fosc není k dispozici to vím, respektive došlo mi to relativně brzo a v dokumentaci jsem si dohledal jak používat periferie bez něj.
Právě ten PIC16F153xx má k dispozici větší množství hodin. Je k dispozici jak LFINTOSC (31kHz), tak MFINTOSC 31,25kHz/500kHz a nebo HFINTOSC 1-32MHz, které mohu používat pro timery a mohu jim zakázat spánek (nebo ho regulovat)

Já mám použitý Timer2 poháněný tím LFINTOSC. Timer běží a přetéká jak má, to se chová naprosto mravně.

Pak mám ten AD převodník, který má svůj ADRC oscilátor, který ho pohání a také se chová celkem mravně. Tedy chová se jak je popsáno - měření probíhá a pokud při něm CPU usne, tak to nevadí a na konci měření je probuzen.

Jediné co nefunguje je spouštění ADC měření na spícím procesoru. Pravděpodobně to má něco společného s tím, že není k dispozici system bus a neprobíhá komunikace mezi periferiemi, které "nespí". Což je pravda, že dokumentace ani nijak nepopisuje. u AD převodníku je napsáno, že měření "doběhne", ale nic o tom, že "začne nové".

(je pravda, že mám vypnuté téměř všechny periferie, včetně "rozvodu hodin")

Jindra

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 12. 8. 2019 10:54:10
Předmět: Re: PIC16F15323 / ADC / sleep

Ahoj,

Co sa tyka tych sleep funkcii, treba si uvedomit jednu zakladnu vec,
ze v sleep-mode nefunguju periferie, ktore su napojene na interny takt
fosc/4, resp. ho potrebuju. Tento sa totiz vypina v sleepe, nejde
hlavny oscilator.

Potom je sleep-idle, kedy idu periferie, ale cpu a pamat su vypnute.

Doze-mode - idu periferie, ale cpu a pamat idu "spomalene".

Treba si precitat, ktory takt ta ktora periferia pouziva. Mali by byt
pri kazdej periferii samostatne poznamky a podla toho si zvolit
nastavenie a mod.

p.s.: pozor na tim1 ma samostatny low-power oscilator.

A.