Nahrada pedalu siciho stroje

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Srpen 7 08:33:04 CEST 2019

Zdravím,
  mimochodem, vzpomínám na jednu žertovnou příhodu :-).
  Měli jsme stroj Veritas taktéž s tímto druhem pedálu. Uživatelky
stroje zpravidla po došití odešly, aniž se o to dále staraly, tj. síťová
šňůra zůstávala zapojená.
  A jednou takhle v noci mne najednou probudí šílený rachot... Co to ?
Propána, ty moje holky jsou zralé pro blázinec, šijou ve 2 ráno... To
jim jdu říct něco od plic.. A ne, on šicí stroj šije sám, a to na plné
obrátky, až se z něj kouří (tedy z pedálu :-) ). Vytáhl jsem ho ze
zásuvky a druhý den zkontroloval. Měl jen pár ohmů i ve zcela nesešlápnutém
stavu. A ukázalo se, že krom těch terčíkových "potenciometrů" tam je také
nějaký odrušovací kondenzátor, a ten to vzdal, byl natavený a probitý.
  Ještě že se to stalo v noci, a ne přes den, kdy by tam nejspíše nikdo
nebyl.. Nevím, jak dlouho by vydržel ten motorek běh naplno a co by bylo
dále, kdyby nikdo nezasáhl. Všude kolem rozešité hadry...

Zdraví Pavel