Re: Lokátor na 433Mhz

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Srpen 5 17:09:09 CEST 2019

To zní rozumně, ale je třeba vzít v úvahu, že rychlost světla je opravdu
hodně velká. Pokud se vám to časování za 18.75 s rozjede třeba jen o
"maličkou" 1 us - což je přesnost 10^-7, s obyčejným krystalem už dost
obtížně realizovatelná - pak je chyba v poloze 300 m. To "strašně
přesně" je pak právě to, co vám hází klacky pod nohy.
Je to odpozorované ze zkušenosti s UWB moduly - ty potvory mají velký
odběr, proto hřejí a časování pak jde ke všem čertům. Pak se musí dost
složitě synchronizovat, aby to vůbec něco měřilo.
Se zvukem by to mělo lepší přesnost, ale zase malý dosah.

Další divný nápad je použít něco jako je princip radiolokačního
odpovídače a vyhledávat to obyčejným radarem.

Mrazík