Re: Lokátor na 433Mhz

AZe aze na seznam.cz
Neděle Srpen 4 18:52:03 CEST 2019

Díky takovému pípátku jsme našli letadlo v kukuřici, až večer, kdy byl klid. Úplně jinde, než jsme předtím ve dne hledali.
aze

From: tomas mainzer
Sent: Sunday, August 04, 2019 6:46 PM
To: HW-news
Subject: Re: Lokátor na 433Mhz

obycejne vicedecibelove zvukove pipatko ktere bude pipat pri ztrate signalu by take nalezeni vyrazne usnadnilo ;-)

ne 4. 8. 2019 v 15:09 odesílatel Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napsal:

  Zdravím,

  po "úspěchu" z konce týden, kdy jsem přišel o jedno z letadel i s "plnou
  náloží" pro FPV, přemýšlím o nějakém RF vyhledávači - něco jako pro hon na
  lišku, ale s dosahem tak 3 km a s váhou pár gramů.

  Chtělo by to něco, co se dá zaměřit směrovou anténou, ideálně s dostatečně
  fixní vysílací frekvencí, aby se dala naladit anténa a vstup vyhledávacího
  přijímače dostatečně ostře, aby to zase nekecalo po celém pásmu.

  V podstatě by mi šlo o to, aby to jednou za pár vteřin bylo schopné udělat
  nějaký "píp", na své vlastní baterce to vydrželo aspoň 24 hodin a tak
  podobně.

  Nenapadne někoho z vás, kudy jít a jestli to má smysl? Jo, jedna z cest je
  nedělat píp, ale když ještě funguje spojení, tak odesílat GPS souřadnice -
  telemetrie mi fungovala, ale přenos souřadnic nějak ne...

  Říkal jsem si, že použiju nějaký 433 nebo 868 modul a k němu dobastlit
  dostatečně úzký přijímač a směrové antény, nenapadne někoho, jak to toho
  lépe? Předpokládám, že třeba ornitolozi to mají dost vychytané.

  Pavel Kutina