Re: Lokátor na 433Mhz

AZe aze na seznam.cz
Neděle Srpen 4 18:09:21 CEST 2019

Nevím o jaké rádio jde, třeba FrSky má tyto gadžety
https://rcstudio.cz/cs/senzory/15-gps-senzor.html
Pravda, dosah na zemi nebude 3 km,  80 mA/5V mi vychází s použitím 12V LiPol
1 Ah (bez přijímače) přes 24 hodin.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Kutina
Sent: Sunday, August 04, 2019 3:08 PM
To: HW-news
Subject: Lokátor na 433Mhz

Zdravím,

po "úspěchu" z konce týden, kdy jsem přišel o jedno z letadel i s "plnou
náloží" pro FPV, přemýšlím o nějakém RF vyhledávači - něco jako pro hon na
lišku, ale s dosahem tak 3 km a s váhou pár gramů.

Chtělo by to něco, co se dá zaměřit směrovou anténou, ideálně s dostatečně
fixní vysílací frekvencí, aby se dala naladit anténa a vstup vyhledávacího
přijímače dostatečně ostře, aby to zase nekecalo po celém pásmu.

V podstatě by mi šlo o to, aby to jednou za pár vteřin bylo schopné udělat
nějaký "píp", na své vlastní baterce to vydrželo aspoň 24 hodin a tak
podobně.

Nenapadne někoho z vás, kudy jít a jestli to má smysl? Jo, jedna z cest je
nedělat píp, ale když ještě funguje spojení, tak odesílat GPS souřadnice -
telemetrie mi fungovala, ale přenos souřadnic nějak ne...

Říkal jsem si, že použiju nějaký 433 nebo 868 modul a k němu dobastlit
dostatečně úzký přijímač a směrové antény, nenapadne někoho, jak to toho
lépe? Předpokládám, že třeba ornitolozi to mají dost vychytané.

Pavel Kutina