jedna cvicna metrologicka

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Úterý Duben 30 16:08:47 CEST 2019

Ked uz je zajtra skoro vikend mam jeden kviz. Hovori sa, ze ked ma
clovek hodinky tak vzdy vie kolko je hodin. Ale ked si kupi druhe, tak
uz si nie je taky isty :-)

Z podobneho sudka je nasledujuca situacia. Mam na plosaku napatovu
referenciu, ktora by mala mat trochu lepsie parametre (ADR4540BRZ).
Odmeral som hodnotu napatia 7.5 miestnym multimetrom a som spokojny.

Z cisto pedagogickych dovodov som si doniesol vsetky 7.5 miestne
multimetre, ktore v labaku mam a situacia je nasledovna:

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/referencia.jpg

Takze kvizova otazka: Aku hodnotu napatia ma moja napatova referencia?
Ake su neistoty merania? Bonusova otazka: ktory z multimetrov by si
zasluzil cerstvu kalibraciu? :-))

b.