OrangePi NAND boot (was Re: Prijimac na 433 Mhz)

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Úterý Duben 30 08:26:59 CEST 2019

Benchmarky vam jsou z poloviny na ***, protože meri teoretickou syntetickou hodnotu, která při pouziti v operacnim systemu nic nerika. Problem SD karet (a ještě vetsi problem SSD (a ještě vetsi problem rychlych SSD na rychlych interfacech, jako je NVMe nebo thunderboltu)) je, ze jakykoliv zapis ma katastrofalni dopad na bezprostredni cteni po nem. Vyrobci to resi v radici, obvykle pridaji cache, ale co v ni není, nejde zrychlit. Propad v rychlosti cteni po takovemto (často nahodnem) zapisu je brutalni, o několik radu (a trvani nejsou jednotky ms, ale třeba sekundy). Situace je pak takova, ze jste s parametry zcela mimo ocekavane hodnoty a není třeba problem zjistit, ze SSD je aplikacne pomalejsi nez plotnove reseni. Asi není problem, když SD kartu provozujete v rezimu „fotak“, tedy v ucelenem casovem useku je karta bud pouzivana pouze k zapisu a není z ni nic cteno (FAT je nactena při startu, zapisuji novou fotku) nebo vyhradne ke cteni (prohlizim si nafocene snímky, ale nic nezapisuji). Dobrym prikladem OS, kde tohle vyresili jsou embedded WIN, které mají disk zamknuty a zmeny se musí „rucne“ komitovat. Tim se ziska (neztrati) nezanedbatelny vykon.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Monday, April 29, 2019 8:52 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OrangePi NAND boot (was Re: Prijimac na 433 Mhz)

Ono je to s tema kartama slozitejsi, jak jsem nedavno postrehnul. Class 10 atp. je kriterium pro fotaky a kamery, proste sekvencni pristup. Pro linux se hodi applicatin class, A1, A2... pro nahodny pristup. Testoval jsem a rozdil je opravdu znacny.

Ta z ALI si nevedla vubec spatne, ale taky ji moc neverim, spis to byl pokus. Kazdopadne sledovat tu tridu Ax je zda se zadouci.