Re: Midrange PIC a dálkové ovládání

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Duben 27 17:12:12 CEST 2019

Mno já chtěl snížit pracovní kmitočet. Pokud budu chtít generovat 38kHz
softwarově, potřebuji alespoň 4MHz pracovní kmitočet a pak mám 13
instrukcí na půlvlnu.
Pokud bych využil Numerically controlled oscilator a pracovní kmitočet
1MHz a dělal si AND tak si vystačím se čtvrtinou, ale pořád jsem ve
středním pásmu spotřeby, potřeboval bych se dostat s pracovním kmitočtem
pod 500kHz, abych nemusel použít HFINTOSC a tam mi vychází špatně to dělení.
Nevím, co má lepší a co horší vlastnosti - třeba nechat si HFINTOSC na
1MHz, zapnutý NCO a jednu CLC a pro procesor použít děličku kmitočtu
třeba 1:4, nebo použít HFINTOSC na 4MHz, použít je rovnou pro procesor a
nepoužívat ani NCO ani CLC. A ani nemám dost důvěryhodný měřák, abych si
to změřil.

Ale když už jsme u těch tlačítek, to mne také zajímá - mám na mém
ovladači dva rotační enkodéry. Ty se většinou zapojují tak, že mají
společný pól na zem a ty dva přepínané mají nějaké pull up rezistory a
vstup do procesoru.
Jenže to znamená, že pokud budou zrovna zaparkované v nevhodné pozici,
tak skrz ně protéká proud a jsou dva, takže čtvrtina toho pull up.
Tady je pro mne zásadní otázka, jak ten proud udělat co nejmenší? Jestli
dát vlastní pull upy nějaké obrovské hodnoty? Nebo použít vnitřní (120μA
typ; 25μA min - 200μA max)? (interní pull up odpovídá 40kΩ)