kodovaci prepinac

zdkaspic.hw zdkaspic.hw na seznam.cz
Čtvrtek Duben 25 16:59:12 CEST 2019

Zdravím,

První co mne napadlo, že je to binární kódování 1-2-4-8, prostě že z
toho leze 4-bitové "slovo" kódující vybranou volbu.

Ale když to má jen čtyři hodnoty, tak by toto pojetí asi nemělo moc
smysl ..... pokud .... by to nebyl univezál, do kterého se podle potřeby
vloží disk
s kódovacím mechanismem a aretací a zaklapne se to krytem s
odpovídajícím počtem hodnot.....

K těmto úvahám mne vede to, že jsem někde zahlédl podobnou věcičku, ale
měla plný počet poloh - 0 - 15 => výstup 0000 - 1111

Hezký den
Zdeněk Kašpar