Magnetaky :)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Duben 11 05:32:54 CEST 2019

Zdravím,

> Tak jsem po mnoha letech zase opravoval a serizoval kotoucak. Po zasahu domaciho kutila, ktery rozsteloval uplne vse co mohl vcetne biasu a vsech hlav. Asi mu to nepomohlo, kdyz problem byl v chciplem oscilatoru biasu :) Dost jsem vzpominal jak se to dela uplne z nuly :) Ten Akai GX-215D ale hraje i po 40 letech vazne skvele. Si tak rikam, proc jsme vlastne tuhle techniku uplne zatratili :)

NĚKTEŘÍ tuto techniku zatratili, jiní ji stále mají jako základní
poslechové zařízení, zejména když magnetofonových pásků, případně
vinylových desek, mají plné regály a skříně :-).
  Musím říct, že když jsem prakticky přešel na poslech nativního analogu
(ty nahrávky jsou většinou z doby, kdy digital se nepoužíval ani ve
studiích), z mp3 mi začínají naskakovat pupínky :-).

Zdraví Pavel

> Asi to zacina byt ted nejak v mode neb mam uz druhy ve fronte (Revox/Studer B77, dve stopy), a ten se mi teda vazne libi :)

Taky mám jeden tento model, ale se čtvrtstopými hlavami a pro dlouhodobý
záznam - má rychlosti 2.38 a 4.76. Tedy používám jen málokdy, protože v
těchto rychlostech prakticky žádné nahrávky nemám.

MImochodem mám k dispozici testovací pásky pro nastavení hlav, úrovní i
korekcí snímacího řetězce. Bohužel celostopé, ale pro půlstopé použít
jdou, jen nejde tak přesně nastavit výška hlavy jako u speciálního pásku,
který má signál přesně mezi stopami a nastavuje se na shodnou úroveň
v obou stopách. Takže pokud by bylo potřeba, mohu zapůjčit.

Zdraví Pavel