Prevod urovni CMOS / TTL

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 2 20:34:52 CEST 2019

[preposielam]

Dobry vecer,

tak skusim nieco z toho mojho brainwashingu. Snad si este na nieco
spomeniem z cias studii a nepohrdnete par riadkami...

Ako prve by som si ujasnil to oddelenie mcu od ostatnej logiky a
elektroniky. Ked si ujasnite ci ano alebo nie sa treba zamysliet nad
tym, kolko napatovych barier chcete prekonat, nez sa dostanete ku MCU,
resp. ku CMOS. Myslim si ale, ze najvacsi problem bude strmost hran.
Takze Vam neostane nic ine iba nejaky dalsi stupen na vytvarovanie
signalu.

Pri smere CMOS-MCU by som sa osobne nevyhybal takym ic ako HC14. Potom
by bolo dobre sa este zamysliet nad tym, ci tam netreba nejaky filter
RC+D/transil... Doporucil by som uz len kvoli zapornym impulzom na
vstupoch. Inspirovat sa mozete v starych AR a ak nahodou mate komplet
ku PMD85, tak to je asi to najidealnejsie, kde by som zacal ja.

Pri smere MCU-CMOS je ideal ona 4504, naposledy som ju kupoval vo
Farneli. Pokial nie je, tak tie tranzistory doplnene o tie LEDky. Opat
ale treba nieco na vytvarovanie hran do CMOS, takze okrem oddelovaca
tam bude dalsi integrac. Tie tvarovace signalu potrebujete kvoli tomu
aby to cele nazblblo... A aj softwarista je clovek, ktory vas moze
hodnu chvilu ospevovat svojimi programatorskymi choralmi... A
nezabudnite, LED najlepsie cez tranzistor alebo OC v kombinacii s
rutinou RA4_Sw_100kHz(). :)))

Dufam, ze moj dochodcovsky brainwashing za pat centov vas bude
inspirovat a vas design bude fungovat este aspon dalsich 25 rokov.
Hodne zdaru.

A.