Jaká distribuce Linuxu na starý notebook

G-Mail ok9swl na gmail.com
Středa Září 26 09:04:19 CEST 2018

Problém je s čerstvými aktualizacemi (odhaduji spectre/meltdown).

Používám dlouhé roky Fedoru s XFCE a během posledních dvou měsíců mi takto "vzdáleně vypnuli" dva do té doby běžně k práci použitelné Thinkpady (T400,SL150).

V topu jde vidět obrovský nárůst počtu procesů a obsazení paměti jak u prohlížeče, tak u e-mailového klienta a vícero dalších aplikací. Bohužel přeskok k jiné distribuci nepomůže, úprava je primárně v novějších verzích aplikací a je jen otázkou času kdy se objeví všude. Zůstat v historické verzi pro počítač připojený k síti je pro mne velké NEE.

Naopak náhrada prohlížeče webu taktéž nepomůže, "velké" prohlížeče šly všechny stejnou cestou, jakékoliv obskurní naopak půlku webů rozbijí a padají (na což jsem si už nějak odvykl a nehodlám to tolerovat).

Tak to asi skončí sběrným dvorem pokud někdo nemáte nějaký spásný nápad. Není nad to pořídit zbytečně nový super výkoný stroj abych mohl pracovat stejně jako dřív. Aspoň že mám nařízený ekologický vysavač a žárovky aby se to vykompenzovalo...

Martin OK9SWL

G-Mail <ok9swl na gmail.com>