freaduino - prestalo "delat" ?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Září 25 21:41:55 CEST 2018

Tak postupne - je tam Mega328 nebo 168? Ono zrovna u Freeduina neni nic
jisteho, mimochodem - ktere mate?

Dalsi bod - posledni IDE. Predpokladam, ze mate stazenou offline verzi,
aktualni je 1.8.7., je zapotrebi zaktualizovat i definice v Board Manageru
(Tools - Board: - Boards Manager -Type: Updatable)

Nevim presne od kdy, ale "neco" se zmenilo - nektere moje desky (pouzivam
Arduino Mini Pro v cinskych klonech, v principu je to dost jedno, jen je
potreba dat si bacha na to, jaky je tam procesor) jsou trochu haklivejsi a
IDE pro Arduino Nano (v podstate stejna deska, jen s integrovanym USB/TTL
prevodnikem) ma volbu "pouzit stary bootloader" u volby procesoru, s
defaultnim nejen ze je vetsinou nenahraju, ale po nahrani failnou a
nerozebehnou se (mam za to, ze se nahrava jen jinou rychlosti, detailne jsem
ty definicni soubory nezkoumal).

Se starym bootloaderem to nahrava bez problemu. Resenim je bud pouzit tuhle
volbu, nebo tam pres prislusny programator nasypat novy arduinovsky
bootloader (nebo optiboot nebo nejaky jiny "treti strany"), docela bych si
tipoval, ze to muze byt vas problem. Predpokladam, ze po prehrani
bootloaderu se budou chovat mravne. Ja to netestoval, pouzivam zminenou
volbu.

Pavel Kutina