RE: Koaxiál (UPC) spolu s el. rozvody?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Září 18 19:03:55 CEST 2018

Volil bych FTP CAT5e, ten by měl být dostatečně odolný vůči rušení a 230V mu určitě nebude vadit. Doma mám takto bez problémů cca 40m vedle dvou 5x6mm vedoucích jako přívod do dvou pater a 1Gbit funguje naprosto bez problémů. Asi by stačil i UTP, ale cenový rozdíl není tak velký. Teoreticky by mohl nastat problém u hraničních délek kolem 100m, ale pochybuju, že tolik kabelu v jednom kuse bude potřeba v bytě.
S koaxem bohužel neporadím, ten mi vede od satelitu a někde se to s 230V určitě kříží nebo to bude mít někde kousek společné cesty, bez problémů to funguje, ale je to dost jiná záležitost, než kabelový modem od UPC.