OT: Gumový/plastový profil v metráži (?)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Říjen 26 21:25:41 CEST 2018

Zdravím,
  jsem tu s volným pokračováním na téma vylepšování magnetofonu Nagra.
  Matice na unašeče jsou vyřešeny, díky vašim návrhům mám 2 páry, oba
vyšly z koupeného metrického polotovaru a jeden byl přesoustružen a
druhý převrtán a projetý tím správným závitníkem. Fungují oba, ale
závitníkový je o něco přesnější, ty soustružené jsou trošku volnější.

  Nyní mám další kameňák. Podívejte se sem:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/NAGRA_4.2.jpg
Podívejte se na horní šedivý "rantl". Je z takové gumy a je to vlastně L
profil, tvořící uzavřený zaoblený obdélník a je přilepený na kovový kryt
přístroje.
  Tato věc v mém případě zdegradovala a roztéká se. Něco opravdu velmi
nechutného. Je potřeba to sundat, kryt dokonale vyčistit a něčím
nahradit. Ale čím ? Samozřejmě mám objednací číslo tohoto dílu, ale je
to zcela bez šance. Ani ebay, ani cokoliv jiného zrovna toto nemá.
Nazývají to "gasket", čili těsnění (asi myslí pod víko). Jinak je to též
známo pod názvem "Rubber Lid Seal", tedy něco jako gumové těsnění víka.
Ale ani s těmito názvy to nejde sehnat.
  Máte nějaký nápad ? Připomíná mi to gumový profil co se lepí na hranu
linolea ke zdi, ale mnohem menší a samozřejmě jinak použitý. Jde o
přibližné zachování rozměrů. Pokud by to bylo dosti pružné, asi by šlo
ustřihnout nějaký kus z metráže a na koncích slepit, než se to nalepí na
ten kryt. Ale vůbec nevím, co vlastně hledat a u koho :-). Nějaké
profily na těsnění oken jsem našel, ale nepřijde mi z toho nic vhodného.
Též mne napadlo to vytisknout, ale chtělo by to tiskárnu s větším stolem
(šíře je kolem 325 mm) a taky nevím, jak přenést ten tvar z empirického
pohledu na výkres k vytištění. Sám netisknu, mám kamaráda co tiskné, ale
nevejde se mu to tam a tisknout to na kusy se mi taky nezdá vhodné. A co
materiál... Chtělo by to něco, co je alespoň trošku pružné, ale guma to
podle mne úplně být nemusí...
  S pozdravem Pavel