Doporucte domovni zvonek - dratovy AC

Martin Hanek martin na hanek.net
Pondělí Říjen 22 21:32:00 CEST 2018

U nás to zase začalo zvonit, když někdo zvonil u sousedů. Jak byly ty
opletené stoleté dráty v jednom krku a bylo to celé vlhké, tak se to
odstartovalo kdykoli.
Ale doma jsem asi před 25 lety dal místo AC zvonku elektronický gong s
IC SAE0800. Zvonkové tlačítko jsem přemostil diodou, přes kterou se
kladnou půlvlnou nabíjí kondík u gongu. Stiskem tlačítka a zápornou
půlvlnou se spustí gong, který "gongá" 3x. Funguje to dodnes.

Martin Hanek