Jaký subwoofer na náves?

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pondělí Říjen 22 15:32:36 CEST 2018

Přeji hezký den,

když už tu řešíme audiotechniku, přidám jeden tedhnicko-netechnický dotaz.

Provozujeme letní kino z DVD, vše ofiko, náves ozvučujeme pomocí Yamaha
Stagepas 600i (https://www.muziker.cz/yamaha-stagepas-600i) s dvěma
reproduktory. Kino děláme víceméně svépomocí, ozvučení bylo připraveno
pro 100 diváků a zvuk byl v pohodě Náves je uzavřena 12 velkými stromy,
takže žádné odrazy nebo nejsou, máme prostor přirozeně zvukopohltivý.
Občas se nám ovšem stane, že přijde přes 400 lidí, náves praská ve švech
a naše repráčky jedou na hraně únosnosti. Hodně sice záleží na
konkrétním DVD, některé filmy mají zvuk zpracován dobře, u jiných je
nutno zesilovač vytočit na úroveň, kdy jsme na hraně možností a zvuk je
při silnějších basech slyšitelně zkreslený, protože je oříznutý.

Napadlo mě koupit k sestavě subwoofer, jen tak trochu tápu v tom, jaký.
Prostor není problém, hmotnost také ne, trochu nás limituje cena, letos
jsme vydělali 14.000 Kč, takže bych je do toho vrazil.

Asi takhle, naše kino je v podstatě hobby projekt, takže celou novou
aparaturu kupovat nechci, před čtyřmi lety jsme poskládali, co bylo po
ruce a ono to docela funguje. Vloni jsme koupili lepší projektor, letos
bych rád vylepšil zvuk. Vychytávky jako 5.1 nebo THX jsou nejen mimo
naše možnosti, ale vzhledem k charakteru prostředí - náves u hlavní
silnice - jde o zbytečnost.

Nebo máte jiný tip, jak za pár korun vylepšit ozvučení?

Standa