Tester 74xx

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Sobota Říjen 20 22:49:25 CEST 2018

Tak je to replika takže se mi to nahrazovat něčím jiným moc nechce.
Stejně bych rád nějak diagnostikoval v čem je problém něž jenom
zbaběle koupit nové obvody :-). To bych si nechal jako poslední
možnost. Funguje to podle zkušeností jiných na první zapnutí takže buď
je v háji nějaké to TTL nebo CPU. Rezistory a kondenzátory jsem před
osazením měřil. Proměřil jsem i patice IO (ze zasunutým IO od jeho
nohy na spodní stranu desky jestli není problém třeba jenom v patici).
RAM jsem také vyměnil (se stejným výsledkem). Krystal jsem měnil a
změřil frekvenci (osciloskopem). Takže je asi vadné jedno z TTL nebo
CPU. Na paticích jsem po zapnutí měřil napájení IO, to je OK. TTL,
které jsou dvě stejné jsem prohodil, ale nic. Jediný co svítí na
displeji je nula úplně vpravo a to ještě má každý segment trochu jinou
svítivost. Displej jsem také měnil... Na resetovací tlačítko to skoro
nereaguje.