Re: Spálená dioda v PWM regulátoru.

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Říjen 1 12:28:50 CEST 2018

Tam nejde o proudové dimenzovani, ale o ztrátovy výkon. Ta dioda topí, musí
se odvádět teplo.  A v určitém režimu může být ztrátový výkon na té diodě
větší, než na tom FETu. Dost záleží na charakteru zátěže.
Jistě by přežila i ta původní dioda, pokud by byla dobře chlazená...
 Já bych využil stávající chladič a nějakou  diodu v TO-220 přišrouboval
třeba z druhé strany.
Ten elyt ( blokovací - napájení )  bouchnul nejspíš poté, co se přerušila
ta dioda paralelně k motoru a ty proudové špičky pak tekly napájením....