vkladomaty - chybovost

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 29 12:54:50 CET 2018

To záleží, o jakém stroji se bavíme. Chápej, pokud se někdo něčemu věnuje rigorózně dost dlouho, vytvoří z toho vědu.

Zase trochu zjednodušená odpověď.
Existují vkladomaty a existují recyklační bankomaty.
vkladomat jen sází do kazety a odděluje žlutým lístečkem.
Recyklační mají kazety na nominálie (100,-;200,-;500,-;1000,-) a rovnou rozdělují. To co uznají za správné, tak vloží do kazety a už se to zamíchá mezi ostatní bankovky stejné nominální hodnoty.
Kde si nejsou jistí, tak to dají do sběrné kazety a nechají někoho přepočítat.
Pak je další dělení, jak se ty peníze dostávají ven.
Jedna možnost je, že je vydává stejnej bankáč, ale existují i takové, kde přijde "někdo" a celou kazetu vezme a převeze na jiné místo a dá jí třeba do normálního bankáče.

Existuje celá řada dalších typů bankáčů, které se ani tady nepoužívají. Například hezké jsou "obsluhované bankomaty". Ty potkáš třeba v německu na nádraží, nebo na shell benzínkách.
Prostě jak se jim tam schází hodně hotovosti, tak tam mají něco jako normální terminál, kterej se tváří jako bankomat. Člověk si naťuká, že chce 2000, z terminálu vyjede účtenka a baba na přepášce k tomu doplní peníze z pokladny.

Nebo pokladny kombinované s vkladomatem. Pokladní háže prachy do pokladny a ta je třídí do bankomatových kazet. Pak se kazeta rovnou šoupne do bankáče, kterej je rovnou v obchoďáku.

Tady jsou nějaká reklamní videa (celkem zábavnou formou):
https://www.youtube.com/watch?v=alLe11IIqy0

---------- Původní e-mail ----------

Od: Tomáš Vymětal <vymetalt na gmail.com>

Komu: hw-list na list.hw.cz

Datum: 28. 11. 2018 20:38:30

Předmět: Re: vkladomaty - chybovost

Můj odhad je, že in/out zásobníky na peníze jsou oddělené, tedy jednou
přijaté peníze už nepošle do oběhu, dokud neprojdou přes kontrolu v
bance a nevrátí se zase ve výdejním boxu. Pak by dávalo smysl, aby
bankovky jednoduše pouze přepočítal a hodil do komínku s oddělovačem id
transakce. V bance se pak přepočítává a poškozené bankovky vyřazují.
Takhle bych to teda aspoň dělal já, kdybych ten proces navrhoval :)
T.