Navigace v aute vs LiION baterie

Sobota Listopad 24 22:53:59 CET 2018

Mám v autě nahoře na palubce přihrádku, tu jsem upravil pro držák
navigace (resp. teď toho telefonu). Mám tam takovou destičku na
pantech, na tom je přichycený telefon, je tam trvale, napájení resp.
nabíjení se vypíná s klíčkem zapalování. Normálně je přihrádka
zavřená, telefon schovaná v ní. Když chci navigaci, otevřu přihrádku,
zapnu telefon. (Garmin navigace měla tu výhodu, že se automaticky
zapínala a vypínala s klíčkem zapalování, telefon musím zapnout ručně
čudlíkem.)

V létě se ta palubka rozpálila tak, že ten telefon prostě nešel
zapnout - po zapnutí napsal fuckoff, že je přehřátá baterie a hned se
vypnul. Proti tomu nepomůže vůbec nic, resp. možná by šel zaslepit ten
kontakt na baterii, kde je připojený termistor, ale to by jen ošulilo
telefon a baterka by byla přehřátá stejně - a nechci riskovat, že mi
jednou shoří auto.

S NiMH články je to v pohodě. Možná je tam taky nějaké riziko požáru,
ale určitě ne tak velké, jako s Lixxx baterií.

P.K.

so 24. 11. 2018 v 21:11 odesílatel Jaroslav Buchta