STM32H7 a LL

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Listopad 22 09:10:56 CET 2018

>Jako ze BL instrukce umi skok jen +/-4MB a kdyz je to dal, tak jsem
>vypozoroval ze to je v assembleru par instrukci navic pres nejaky
>wrapper. Ale mozna u M7 je to jinak, resil jsem to u M4

Aha, to. Nie je dovod aby to bolo u M7 inak.

>Nenasel jsem skoro nic, nez ze je to dual core Cortex A7. No pokud to
>bude v QFP tak prinos OK, tech je jako safranu, jinak je jich jako s....
>a kdyz uz BGA, sahnul bych spis po necem v FPGA...
>
>Ale to je asi hudba velmi vzdalene budoucnosti, nebo ne? A stejne to
>bude uz obnaset asi nasazeni linuxu, ten sezere vetsinu vykonu a RT
>aplikace pujdou tezko nebo vubec.  Nebo planuji i klasickou podporu skrz
>CubeMX? Nejvic odkazu jsem nasel ohledne UBOOT
>
>Jestli mate nejaky konkretni odkaz na podrobnejsi predbezny popis, tak
>si rad poctu.

Nemam. ST sa s tym maximalne taji a zrejme planuje vyrukovat ako ze to je
bomba vec. Ak som dobre pochopil, pointa ma byt v tom, ze budu
kompatibilne periferie. Podla vsetkeho je obrovsky dopyt po linuxoidoch.

Ono to RT uz aj u toho H7 zacne pokrivkavat, lebo ten viaczbernicovy kolos
a spoliehanie sa na cache z principu vnasa neistotu este o uroven vyssiu
ako to co uz bolo vnesene pipelinami v procesore, write bufframi v roznych
bodoch zbernice a podobnymi srandami ktore "zrychluju", a tiez
kolidujucimi mastrami na zbernicovych maticiach (ktore su tam tiez kvoli
"zrychlovaniu"). Takze na rovnaku uroven RT je napriek formalne o rad
vyssej "rychlosti" nez u 8-bitoch treba venovat vyrazne vyssiu pozornost
nez to bolo u 8-bitov. "Rychlost" ma proste cenu v latenciach a jittroch.
Softwarom - "OS" akehokolvek druhu, a "kniznicami" najma tymi uplne
zbytocnymi typu Cube - sa to samozrejme da dalej kazit.

wek