Re: Spínání indukční cívky

Středa Listopad 21 23:59:56 CET 2018

Asi dost dobře nechápu, v čem je problém. NE555 s napájením 12V a se
vstupníma úrovněma 1/3 a 2/3 napájení zase bude mít problém pobrat
řízení z MCU. Sice taky jsem ho použil jako budič, ale to bylo něco
jiného - potřeboval jsem minimalizovat výkonovou ztrátu (na desce je
teplotní čidlo které měří teplotu v místnosti) a tak jsem pro blbý
větrák dělal pulsní regulaci se dvěma tranzistory. 555 se dal znásilnit
i na to, aby oba tranzistory rychle rozpínal a se zpožděním spínal.
Abych upravil vstupní úrovně pro MCU, musel jsem do vstupu CV dát ledku.

Jinak zvlášť pro tranzistor s vyšším napětím, kde se bude nezanedbatelně
projevovat zpětnovazební kapacita, bych nešel cestou zkoušení slepých
uliček, ale pokud tam stačí malý proud, dal bych malý budič. Třeba
MCP1402, MCP1416, nebo něco podobného. Zabere na desce míň místa než ten
555, udělá větší proud a navázání na MCU je taky bezproblémové.
Nezapomeňte mu dát přes napájení nějakou pořádnou keramiku a pokud to má
být na jistotu že to nebude dělat nepředloženosti, ještě do výstupu
odpor. Zvlášť pokud se na tom bude měřit EMC, pokles emisí na stovkách
MHz bez viditelného zhoršení spínacích vlastností bývá obdivuhodný.
Anděl