Re: Spínání indukční cívky

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Středa Listopad 21 08:32:52 CET 2018

Pokud mezi IRF840 budete budit nejakym NPN/PNP tranzistory mustkem a
jeste pridate pripadne nejakou dvojtou diodu pro podrzeni IO obvodu mcu,
tak to taky bude fungovat si myslim.

Pokud to funguje s NE555, tak proc ne s MCU+IRF s nejakym budikem mezi.
Rozdil mezi MCU a NE555 je v odolnosti, pokud mezi date nejaky klasicky
prvek spravne, tak by to taky melo fungovat. Jen tim MCU vytlucete vice
baterku.

Nekde jsem videl tabulku odolnosti soucastek, kde zkoumali mcu, io,
tranzistory. Bylo to celkem zajimave, ale momentalne to nemam ... .
Porovnavalo se kolik kV, energie co snese.

BTW Ohradnik jsem videl jeste s jednim budicim obvodem. Nejdrive se
nakmitalo pres male trafo na cca 200V a pote seplo triak do vetsiho
trafa nebo u Vas do auto civky, tim docilili vetsiho napeti, aby to
odradilo zvirectvo. Kazde zvire potrebuje jine napeti.

Jirka