LVGL
Pavel Hudecek
edizon na seznam.cz
Úterý Listopad 20 17:09:23 CET 2018
Aha. A jak je to tedy s tou nutností USB klávesnice?
PH
-----Původní zpráva-----
From: Jaroslav Buchta
Proc myslite, ze se to neda takto pouzit? Je otazka, co myslite malym
armem, ale pokud ma treba aspon 128kB FLASH (fonty jsou trosku rozezrane
ale i do 64kB by se asi vlezlo) a 32kB RAM tak nejaky maly design
obrazovky nebude problem. V konfiguraci se da lecos povypinat, treba
animace, nejake narocnejsi prvky atd. a pak to je asi dost nenarocne i
na FLASH.
V STM32F103 to chodi s SPI displejema slusne, ESP32 luxusne, M4 a M7
samozrejme levou zadni.
Kdyby to chtel nekdo vyzkouset, muzu poslat projekt pro MSVS kde to mam
jako simulator integrovano i s nejakym projektem (na strankach je
simulator take ale delal jsem vlastni uz kdysi davno)
Integrace do MCU je velmi snadna, staci pravidelne casovani z nejakeho
periodickeho preruseni, funkce pro kopirovani obdelniku na displej a
funkce pro cteni aktualnich souradnic touchpadu + detekce doteku a
periodicky po par ms volat obsluznou funkci z nejakeho vlakna nebo fce
main. Ma to i moznost pohybovat se v oknech tlacitky.
Dne 20.11.2018 v 16:35 Pavel Hudecek napsal(a):
> Původně mě potěšilo, že se to dá použít k nějakému malému ARMu s displejem
> a pár tlačítkama, ale podle toho co píšete, tak jsem se asi mýlil.
>
> -----Původní zpráva----- From: Michal Grunt
> To vypadá na zajímavý projekt. Mám tu x let rozdělanou herní konzoli
> na staré hry - RPi/Retropie (RPi 2, malý TTF LCD 320x240, 12 tlačítek
> pře I2C expander... je toho plný internet). Tato knihovna by se mi
> hodila...
>
> Pokud by to někoho zajímalo uvedu trochu informací z praxe...Když jsem
> to sestavil (bez krabičky) a zkoušel to v praxi tak to bylo absolutně
> nepoužitelný co se týče ovládání. Chtěl jsem to na cesty tzn. bez USB
> klávesnice (celé to ovládat jenom pomocí 12 tlačítek) a hrát na tom
> různé hry, které mají různé ovládání (předem nebudu vědět kterou budu
> chtít hrát) a u některých her je potřeba zmáčknout tlačítko/klávesu,
> která není předem namapovaná... No prostě to bylo nepoužitelný (možná
> tak někde v obýváku u televize s klávesnicí). V Retropie je RetroArch,
> ale jednak se mi to neporařilo na RPi rozchodit a pak co jsem koukal
> na internet co to umí tak by to stejně nesplnilo moje požadavky (USB
> klávesnice prakticky nutnost na nastavení/vytvoření dalšího profilu a
> vůbec je to celé takové složité a monstrózní). Takže cíl byl takový
> ovládat celou konzoli jenom pomocí 12 tlačítek a úplně ignorovat USB
> klávesnici. K dispozici jsem měl i touchscreen na LCD. Tlačítka jsou
> ovládáná pomocí jednoduchého softwaru Retrogame od Adafruit, který
> ukládá konfiguraci tlačítek do souboru retrogame.cfg a toho jsem
> využil. V první fázi jsem naprogramoval průhlednou virtuální
> klávesnici na LCD (na grafiku jsem využil dispmanx, přímí přístup do
> fb0 se neosvědčil - pomalé, ale třeba jsem to dělal špatnou
> metodou...) tím jsem eliminoval v některých případech nutnost USB
> klávesnice a v dalším kroku jsem využil souboru retrogame.cfg a
> vytvořil jsem takový manager tohoto souboru (přímou editaci souboru,
> vytvoření dalšího profilu... a vše jednoduše pomocí grafiky - ukládá
> se x kopií tohoto souboru v mém případě existuje 20+1 kopie a kopii
> přepíši "ostrý" soubor). Sice to má svoje mouchy (spíš po SW stránce,
> které je nutno dodělat), ale když si řeknu, že nyní bych chtěl
> vyzkoušet nějakou hru, kterou jsem ještě nehrát a u které neznám její
> ovládání není problém si pomocí touchscreenu vytvořit další profil
> (kopii retrogame.cfg) pro tlačítka a mohu vesele hrát (vyvolat tento
> soubor). A když je nutno během hry zmáčknout nějakou klávesu, která
> není v profilu nastavena, vyvolám si virtuální klávesnici a je
> hotovo... Proč to píši, protože ten můj software je takové vrabčí
> hnízdo a pomocí knihoven littlevgl by to vypadalo dalko lépe a hlavně
> by to celý program daleko zjednodušilo a i co se týče dalších úprav by
> to bylo jednodužší a přehlednější. Ještě přiložím pár fotek jak to
> funguje. Jsem s tím spokojen a funguje to dle představ (principielně
> je to absolutně jednoduché na pochopení).
> Tak ještě dodělat krabičku (repráček, systém napájení, uspořádat
> tlačítka...) a mohu kdykoliv krát cokoliv. Akorát krabička bude trochu
> problém, protože jediné co ovládám z 3D programů (krabičku bych
> vytiskl) je OpenSCAD a v něm dělat něco složitějšího je pro mě docela
> problém...
>
> https://drive.google.com/drive/folders/1_QtetuT1s8H0czy2MEnWCwaaD7PAWNUF
>
> MG
>
>
> so 17. 11. 2018 v 21:51 odesílatel Jaroslav Buchta
> <jaroslav.buchta na hascomp.cz> napsal:
>>
>> Nevim, jestli jste si vsimli tohoto projektu https://littlevgl.com/
>>
>> ale opravdu zije a je neskutecne dokonaly, az tak, ze ho zasponzoruju...
>>
>> Sleduju to a pouzivam delsi dobu, ma opravdu optimalni koncepci
>> vykreslovani i na pomaleji komunikujici displeje, pocita s ruznymi
>> koncepcemi HW, IMHO vyjimecna zalezitost.
Další informace o konferenci Hw-list