LVGL

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Listopad 20 16:35:11 CET 2018

Původně mě potěšilo, že se to dá použít k nějakému malému ARMu s displejem a
pár tlačítkama, ale podle toho co píšete, tak jsem se asi mýlil.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Michal Grunt
To vypadá na zajímavý projekt. Mám tu x let rozdělanou herní konzoli
na staré hry - RPi/Retropie (RPi 2, malý TTF LCD 320x240, 12 tlačítek
pře I2C expander... je toho plný internet). Tato knihovna by se mi
hodila...

Pokud by to někoho zajímalo uvedu trochu informací z praxe...Když jsem
to sestavil (bez krabičky) a zkoušel to v praxi tak to bylo absolutně
nepoužitelný co se týče ovládání. Chtěl jsem to na cesty tzn. bez USB
klávesnice (celé to ovládat jenom pomocí 12 tlačítek) a hrát na tom
různé hry, které mají různé ovládání (předem nebudu vědět kterou budu
chtít hrát) a u některých her je potřeba zmáčknout tlačítko/klávesu,
která není předem namapovaná... No prostě to bylo nepoužitelný (možná
tak někde v obýváku u televize s klávesnicí). V Retropie je RetroArch,
ale jednak se mi to neporařilo na RPi rozchodit a pak co jsem koukal
na internet co to umí tak by to stejně nesplnilo moje požadavky (USB
klávesnice prakticky nutnost na nastavení/vytvoření dalšího profilu a
vůbec je to celé takové složité a monstrózní). Takže cíl byl takový
ovládat celou konzoli jenom pomocí 12 tlačítek a úplně ignorovat USB
klávesnici. K dispozici jsem měl i touchscreen na LCD. Tlačítka jsou
ovládáná pomocí jednoduchého softwaru Retrogame od Adafruit, který
ukládá konfiguraci tlačítek do souboru retrogame.cfg a toho jsem
využil. V první fázi jsem naprogramoval průhlednou virtuální
klávesnici na LCD (na grafiku jsem využil dispmanx, přímí přístup do
fb0 se neosvědčil - pomalé, ale třeba jsem to dělal špatnou
metodou...) tím jsem eliminoval v některých případech nutnost USB
klávesnice a v dalším kroku jsem využil souboru retrogame.cfg a
vytvořil jsem takový manager tohoto souboru (přímou editaci souboru,
vytvoření dalšího profilu... a vše jednoduše pomocí grafiky - ukládá
se x kopií tohoto souboru v mém případě existuje 20+1 kopie a kopii
přepíši "ostrý" soubor). Sice to má svoje mouchy (spíš po SW stránce,
které je nutno dodělat), ale když si řeknu, že nyní bych chtěl
vyzkoušet nějakou hru, kterou jsem ještě nehrát a u které neznám její
ovládání není problém si pomocí touchscreenu vytvořit další profil
(kopii retrogame.cfg) pro tlačítka a mohu vesele hrát (vyvolat tento
soubor). A když je nutno během hry zmáčknout nějakou klávesu, která
není v profilu nastavena, vyvolám si virtuální klávesnici a je
hotovo... Proč to píši, protože ten můj software je takové vrabčí
hnízdo a pomocí knihoven littlevgl by to vypadalo dalko lépe a hlavně
by to celý program daleko zjednodušilo a i co se týče dalších úprav by
to bylo jednodužší a přehlednější. Ještě přiložím pár fotek jak to
funguje. Jsem s tím spokojen a funguje to dle představ (principielně
je to absolutně jednoduché na pochopení).
Tak ještě dodělat krabičku (repráček, systém napájení, uspořádat
tlačítka...) a mohu kdykoliv krát cokoliv. Akorát krabička bude trochu
problém, protože jediné co ovládám z 3D programů (krabičku bych
vytiskl) je OpenSCAD a v něm dělat něco složitějšího je pro mě docela
problém...

https://drive.google.com/drive/folders/1_QtetuT1s8H0czy2MEnWCwaaD7PAWNUF

MG

so 17. 11. 2018 v 21:51 odesílatel Jaroslav Buchta