Elektro stavebnica pre deti

DeeJay deejay na email.cz
Pondělí Listopad 19 10:49:27 CET 2018

já už delší dobu chystám pro mladého tohle toto ...
https://photos.app.goo.gl/9fjTfnYXQm4uexWE6

děsná práce :-) ještě pár ledek a tisích propojovacích káblíků ... přemýšlím z čeho je vyrobit, nejspíš klasické CYA 0,5 ale pokud by bylo něco se silnější izolací jako kabely k měřákům, bylo by to lepší

Jara

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Sunday, November 18, 2018 3:08 PM
To: HW-news
Subject: Re: Elektro stavebnica pre deti

Ano, vřele doporučuji. Já tím začínal, v době mé 1. třídy se v okolí předělávalo ze 120 na 220 a po několik let bylo vždy někde v okolí víc kontejnerů se sutí a instalačními prvky. Tak jsem domů tahal jističe, pojistky, vypínače, ... jen žárovky do objímek jsem použil nové, protože jsme při tom předělávání byli jedni z prvních na řadě. Občas jsem dostal ránu, občas vyhodil proud:-)

Na kroužku jsem jeden čas používal prkýnka s takovými prvky, jen objímky byly na žárovky do baterky a úspěch taky velký. Ale zabíralo to hodně místa, děti ničily a ztrácely šroubky, ... doma by to mělo být (pokud nemáte 10 dětí) ideální.

Tento rok jsem koupil pytlík posuvných přepínačů s roztečí 2,5 mm, k tomu natiskl držáky, aby se dvojice dala použít jako jeden křížák. Strkali to do kontaktního pole s LEDkama, odporama a diodama, úspěšné též.

Ale myslím, že to prkýnko je lepší. Možná to časem zkombinuju: Ke klasickým vypínačům dám kousky precizních dutinkových lišt na zastrkávání drátků a celý to bude na prkýnku ve tvaru baráčku.

Bofin mají na elektronice pro malý děti, ale už dlouho mám podezření, že většina dětí odtamtud je na další elektroniku nepoužitelná. Ovšem taky si myslím, že to není tím Bofinem, ale spíš celou koncepcí kroužku, která je moc přizpůsobená tomu, že jsou malí a bylo by lepší, kdyby si zatím hráli doma a na kroužek chodili později.

PH
From: Jaroslav Kotlaba
Samozřejmě k tomu zdroj, třeba pár baterek a žárovky nahradit něčím, co by na ty baterky svítilo.
A potomka DŮRAZNĚ upozornit, že to nesmí strkat do zásuvek ve zdi.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jaroslav Kotlaba <kotlaba.hw na seznam.cz>
No jo, vánoce na krku.Třeba i tady:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=87148
Co třeba zbastlit na desku nějaké vypínače, přepínače, zásuvky koupené v elektře, aby si mladý zkusil, jak funguje vypínač, schodišťový a křížový přepínač, lustrový přepínač a tak?