Pracovni mikroskop

Josef Zeman jozem na volny.cz
Sobota Listopad 17 19:13:36 CET 2018

Zdravím,

já SMD smetí hlavně opravuji, ale málem denně a obvykle bez dokumentace,
takže do desky zírám poměrně dost dlouho, než vykoukám zapojení. Do
nedávna jsem používal jen hodinářskou lupu, ke které jsem si vyrobil z
kousku kůže a gumy držák, abych ji nemusel držet okem. Zvětšuje 5 x.
Nedávno jsem od Číňana koupil za pár dolarů lupobrýle. Klasické brýlové
obroučky, ale místo skel jsou dvě hodinářské lupy, které zvětšují 20 x.
U každé je svítilna na knoflíkovou baterku. Dají se po příčníku
posunout dle pozice očí a naklopit dle potřeby. Koukat do toho
trvale celý den samozřejmě nejde. Na delší práce používám přídavný
objektiv k mobilu. Taktéž za pár dolarů. Na pracovním stole je
zacvaknutý v držáku a v případě potřeby stačí jen posunout do "pracovní
polohy". Pro práci na desce pro mne naprostá pohoda.

Josef