Filtrovani ScrollLocku za KVM switchem - PS/2 klavesnice

Michal Vanka junk.mv na gmail.com
Sobota Listopad 17 10:03:08 CET 2018

> Pokud se použije metoda, kterou jsem popsal v 17:01, tak to brnkačka je
> Doporučil jsem se na protokol úplně vykašlat a prachsprostě kopírovat
signály stylem “TX je tam, kde to dává/žere proud”

Problém "prachsprostě zkopírovaného signálu" je ten, že to, co bylo jednou
zkopírováno se dost blbě vrací zpět.
Zde tedy klávesa ScrollLock.
***
Nicméně myšlenky pořád kvasí no a řešení se nakonec našlo.
A i to prachsprosté kopírování tam tak trochu je. Ale jenom na clocku:

Komunikační protokol PS/2 klávesnice má jeden start bit, 8 datových bitů,
jeden paritní bit a jeden stop bit.
To celé je synchronní s clockem.

Takže: prachsprostě propojíme clocky. Data vedeme ATmegou od Microchipu (to
je myslím politicky korektní věta :)))).
ATmega kopíruje datový tok a zároveň ho analyzuje. Jakmile detekuje
ScrollLock, tak vstupuje
do komunikace a zneplatní jeho paritní bit.... Pokud čínský klon kontroléru
klávesnice 8042,
nacházející se na motherboardu číňan neo**bal (doplnit "je", popřípadě
"dr", dle gusta), tak by to mohlo fungovat....
Jakmile ATmega detekuje přizemnění clocku PCčkem, tak obrátí "na nějakou
dobu" směr na datech a tím umožní
PCčku poslat si svoje. Zde je tak trochu "zakopaný čokl", protože stejně je
třeba řešit původní problém, tedy alespoň částečně.

Tím bych to asi uzavřel, realizovat se to nebude.

Hezký víkend,
-mv