Re: Bity do šroubováku

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 16 02:13:15 CET 2018

Nakonec jsem ho umyl acetonem, pak horkým čističem vodního kamene a napatlal vazelínou v benzínu. Je jak novej a uviděl jsem i ty vnitřní zoubky odpovídající PZ, o kterých jsem nevěděl. A hlavně jsem na něm objevil “WIHA PZ2”.

Dal jsem tedy gůglit obrázky “wiha pz2 bit” a nalezl:
https://bity.heureka.cz/bit-pz2-x-25-mm-7012z-1-4-wiha-6401689/
což je přesně ono.

Je tam na obrázku dobře vidět ta hlavní odlišnost od většiny bitů: Od špičky až po konec kulaté části je přechod plynulý, žádná hrana, jako mají ostatní. A je to ten, co označujete jako “moc tvrdý”, tedy občas zničím nějaký šroub, ale těch je obvykle plná krabička. A taky ho můžu nasadit do šroubu a ten na něm pak visí.

http://shop.pronax.cz/bit-1/4-krizovy-pz-2-x-25-mm-7012z-5963.html
skladem: N/A

Teď ještě kde ho reálně sehnat. Nejlépe v sadě, kde by ve stejné kvalitě bylo i delší provedení a pak menší velikost, do které mi jinak správně nepasuje žádný (někde tu mám krabičku vrutů 2,5 mm, nebo možná 2 a tam buď bit nejde pořádně zasunout, nebo sice dojde na dno, ale je dost volný a při utahování se protočí).

PH

From: Aleš Filip
No asi takhle. Před několika lety jsem v jedné firmě nakupoval nářadí, a i tyto bity. Používali to ve vzduchových šroubovácích.

Nejvíc se používaly bity PH2. Nakoupil jsem tedy několik bitů PH2 v prodejně s nářadím. Úhel byl úplně jiný, a ve šroubech "neseděly". Protáčely se, protože byl úhel buď moc ostrý, nebo moc tupý. Takže jsem si vzal ssebou šroub, a obcházel prodejny, a zkoušel, jak tam ten šroub sedí. V podstatě se dá nalézt bit, na který se dá šroub nasadit, otočit šroubem dolů, a on nespadne. Potom má ideální úhel. Další věc je tvrdost toho bitu. Když je moc tvrdý, tak ohoblovává drážky při protočení (když s tím dělník šroubuje 8 hodin jeden šroub za druhým, tak mu to prostě občas ujede, a s tím se nedá nic dělat). Naopak, když je bit moc měkký, tak vydržel např. jednu směnu, a byl na odpis.

Takže jediná možnost, jak sehnat stejný bit je vzít šroub, ve kterém ti ten bit sedí, a s tím šroubem obejít prodejny, a vyzkoušet. Není bit PH2 jako PH2 :-(

(Ten bit na obrázku vypadá jako špatně udělaný PZ3)

--
Ales Filip http://xanadu.khnet.info

  Dobrý den všem,

  mám tu různé bity do šroubováku, část je na obrázku. Ten co je vlevo, mám jen jeden, nevím kde a s čím jsem ho získal a právě ten dokonale pasuje do většiny vrutů, navíc se skoro neopotřebovává. Docela mě začíná děsit, že bych ho ztratil.

  Jak se jmenuje/kde koupit?