Licence W10

Radek Koutský radek.koutsky na gmail.com
Pondělí Listopad 12 12:27:22 CET 2018

Zdravím,

Jelikož jako firma jsme i Microsoft partner, tak o problematice "něco málo" víme.
Prodeje na Aukru a podobných webech jsou sprostým rozprodáváním licenci v rámci OVL, dříve se prodávaly Technet licence, v dnešní době to lze pod jiným názvem. Děje se tak stále. Jedná se především o licence pro vývojové centra, tedy jsou legální, ale nesmíte je používat jinak, než jak říká smlouva - přečtěte si ji.
Konkrétně Office 2016 Pro Plus, kterých na Aukru jak mravenců, tak se jedná o vývojářské aplikace a stačí si vzít ono aktivační číslo, zavolat na linku MS a oni Vám sdělí, že se jedná o licenci tohoto typu.
Rozhodně nikdo na Aukru neprodává licence tak, že by chodil po firmách a strhával štítky, navíc, když už se ani nedělají (u nových) a v rámci OLP, SPLA apod. ani nejsou.
Převody licencí OLP apod. se dějí v Irsku na centrále, kde se předělávají registrované licence. Rozhodně tam nikdo z nich nepíše.

Jak uvádí pán níže, při nákupu je rozhodující (nejen) faktura, ale také selský rozum. Určitě se nebudu chlubit tím, že mám MS Win za 80 Kč! Věřte nebo ne, ale i tato kauza byla řešena u soudu a majitel takto levně získané věci (nebudu uvádět co) musel věc vracet, neboť si musel být vědom, že kupuje něco, co má násobně vyšší hodnotu. Je to jako byste sám byl výrobce a víte kolik máte náklady na vývoj, výrobu a prodej a někdo Vás bude šulit a prodávat za zlomek Vašich nákladů - nechal byste to být jen tak? No asi né...

Tedy soud se k tomu staví stejně, samozřejmě není žalobce, není soudce, tedy pokud Vám to nikdo neprokáže a neudá, pak se zřejmě nemáte čeho bát, ale toto je přesně typ věcí, které opravdu nemám rád.

Co se týče ještě licencování a kdo za co ručí, tak to není jenom na straně prodejce, opět si zavolejte na MS a sdělí Vám jak to funguje. Celý kolotoč je docela zajímavá věc.

RK

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Koželuh
Sent: Monday, November 12, 2018 11:51 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Licence W10

Padělek to není, někdo odloupl licenční číslo nebo je vyčetl z biosu z jiného PC a to prodal. PC již nemusí existovat a fungovat a tento prodej je pak zcela legální nebo existuje v korporátu a má jinou licenci nebo se aktivuje přes KMS a pak to úplně legální nemusí být, ale to je problém prodejce nikoliv kupce.
Osobně bych se tím naprosto nezatěžoval, takový drobný, jako je licence za desktop Microsoft naprosto nezajímají a neřeší to. Navíc při nákupu licence je rozhodující faktura za licenci, nikoliv číslo.