RF detektor - postrehy

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Listopad 7 14:00:08 CET 2018

Kdysi jsem tohle taky hledal a výsledky doplnil na CZ wiki:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rezistor#Šum_rezistorů
(A taky by se tam měly doplnit rezistory s tenkou kovovou fólií, ty šumí
úplně nejmíň. Ještě mám v plánu to předělat líp, aby to vypadalo třeba jako
u kondenzátorů, co jsem předělával taky.)

Jinak je zajímavé, že hifisti dost často tvrdí, že uhlíkové jsou nejlepší.
Přitom šumí zjevně nejvíc a ten "popcorn noise je dobře slyšet).

PH

-----Původní zpráva-----
From: Miroslav Mraz
Ne že by to bylo nějak moc důležité, ale když už se tu probírá šum
rezistorů, docela by mě zajímalo proč nějaký typ šumí víc než jiný. Jaký
fyzikální jev může být zodpovědný za přídavný šum ? Tepelný šum bych
docela chápal, ale ten je pro všechny rezistory stejný, je závislý jen
na teplotě, na použitém materiálu by záviset neměl.

Mrazík