Re: 3D tiskárna - snadno a rychle

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Listopad 7 13:34:22 CET 2018

3D builder má hlavně důležitou vlastnost, že umí editovat hotové STL. Takže
v něm lze např. rozříznout stažený model, aby šel dobře tisknout.

Osobně používám OpenScad, 3D builder a tisknu v Repetitier host.

Že při tom běží počítač mě netrápí, vypínám ho jen když se mnou někam
cestuje.

Kdysi jsem někomu pomáhal s rozchozováním tisku, tiskl z karty, ale byly
nějaké potíže. Při té příležitosti jsem zjistil, že experimenty s tiskárnou,
která není připojená k PC jsou mnohem pracnější než jsem zvyklý. Po
připojení byla příčina problémů rychle nalezena (nějaká banalita, už si
nepamatuju). Pro začátek tedy určitě doporučuji připojit, později až bude
tisk dobře zvládnutý teprve (pokud je to potřeba) přejít na offline.

Ještě k dříve zmiňovanému levelingu: Ze začátku jsem pravidelně kontroloval
a seřizoval, teď už to dělám jen výjimečně, určitě naposled před více než
rokem, přičemž tiskárna (rebel 2 v nejlevnější verzi) mezitím cestovala i na
tábor.

Prostě zapnu tiskárnu, dám Connect, zapnu vyhřívání desky ... Až slicer
dokončí práci je deska ohřátá a může se hned tisknout. Po dokončení první
vrstvy odejdu a vrátím se třeba až je hotovo.

Ale samozřejmě všechno má svá úskalí: Nějakou dobu jsme tiskli z
podnájemníkova noťasu, u kterého byl neorigo zdroj a tisk občas zatuhával.
Na baterku s tím problém nebyl. Můj noťas tiskne bez chyb i když při tom
třeba gamesím a hra žere prakticky celej výkon (LOLko, levné Lenovo za 13
bez SSD). Jednou teda hra i tisk zlobily, ale to bylo když jsem zapomněl, že
mám puštěný Altium:-) Prohráli jsme, ale tisk se dokončil, jen při občasných
přestávkách vzniklo pár bobků, co bylo potřeba odlámat.

PH