dve rychlosti DC motorov
Krucinsky, Ladislav
ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Středa Listopad 7 08:12:06 CET 2018
Přepínání směru bych řešil dvěma relé a rychlost pouze jedním kanálem PWM. Pak nedojde k problémům které popisuje pan Burian.
Zdravím
Ladislav Kručinský
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of František Burian
Sent: Wednesday, November 07, 2018 6:53 AM
To: HW-news
Subject: Re: dve rychlosti DC motorov
Dobrý den,
Ze schematu je patrné, že při jízdě vpřed (plné pwm) a přepnutí směru vám prohoří můstek přes relé do napájení.
Relé je součástka která je oproti tranzistoru velmi pomalá, trvá jí i desítky ms než kontakty přepne, a v okamžiku, kdy je na cívce už jiné napětí, je dle schematu přeplé pwm na druhý tranzistor, ale kontakt toho relé se ještě nezačal pohybovat ....
pokud to máte ma procesoru a měříte stav vpřed/vzad, tak byste měl při každé hraně vpřed/vzad vypnout na pár desítek ms generování PWM. Pak vám nebudou hořet 25A pojistky.
S pozdravem,
František Burian
---------- Původní e-mail ----------
Od: Jaro Rybárik <rybarik na xtech.sk>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 6. 11. 2018 21:14:43
Předmět: Re: dve rychlosti DC motorov
Tak nasiel som schemu, je v prilohe (15kB tak snad nikoho nepohorsi). Na
ovladacom konektore je signal PWM a prepinanie smeru tocenia
(spiatocka). Podla spiatocky sa prepne relatko a tiez jeden z dvoch
kanalov budicov tranzistorov. Takze na jednom kabli motora je stale +12V
a na druhom je PWM na zemi. Ono problem viacmenej urcite bude v tom
"startovacom" prude, hlavne preto, ze tam povodne bola jedna 7Ah gelova
bateria a teraz tam je 44Ah akumulator z auta, takze trocha tvrdsi zdroj
:) Ale ak uprava bude zlozitejsia ako jedna cievka do napajania, tak im
to proste necham s rele ktore je ovladane plynovym pedalom a pojdu stale
naplno :)
Jaro
On 11/6/18 4:11 PM, Zuffa Jan wrote:
> Ake je zapojenie?
> Moze tam dochadzat k dead time ked su kratko otvorene obidva tranzistory vo vetve
> alebo tam chyba nadprudova ochrana (elektronicka) ktora eliminuje spicky v najvyssej zatazi
> ked sa motor rozbieha a motory si naraz cucnu aj 100vku a este ma napada
> spatne otvaranie tranzistorov slupkami z indukcnosti motorov
> Nie som odbornik na PWM u velkych vykonov takze su to len take moje typy.
>
> j
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaro Rybárik
> Sent: Tuesday, November 06, 2018 4:05 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: dve rychlosti DC motorov
>
> Ano, taka bola uplne povodna myslienka + nudzove STOP tlacidlo na dialkovom ovladani. Len mi to kazdu chvilu prepaluje tu 25A poistku, ked je to PWM aktivne a osciloskop sa mi nechcelo zatial tahat von k auticku. Ale asi uz dotiahnem auto k osciloskopu, chalani rastu a toto je mozno posledna sezona aby to auto este vyuzili aj so salt-pakou :)
>
> Jaro
>
>
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20181107/561dcc74/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list