USB DAC

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Čtvrtek Květen 31 12:58:13 CEST 2018

Když uz se na to narazilo (třeba tip pro nekoho) tak jsem si před casem poridil „CD přehrávač“ do kapsy a to čínu Zishan Z2 (je toho plny Aliexpress včetně ruznych jiných podobných prehravacu). Je to tak na pul DIY takze uvnitř žádné černé kapky, ale aktuální soucastkova zakladna (firmware se upgradovad da, ale software otevreny neni). Pokud se to přes USB připojí k PC funguje to jako zvukovka. Uvnitř je STM32F4 a AK4490EQ. Sluchatkovy buffer je v patici (DIL8) a jeden OZ za AK v SO8 takze si tam můžete dat co je libo (zkoušel jsem jich několik a ještě chci otestovat AD826, ale nejdříve musím trochu zkrotit step-up menice (B6287), které dávají +-17V coz je na AD hodne). Hraje to slusne a za ty prachy… (kolem $40). Mam verzi bez displeje, ale uz jsem si nejak zvykl takze to ani nevadí (stejne tam mam vždy jenom par aktualnich alb).

Zde je detailní foto plosneho spoje:
http://sorbits.dk/i/Z2/20170813_213024.jpg

Od: Jaroslav Lukesh
Odesláno:čtvrtek 31. května 2018 12:08
Komu: HW-news
Předmět: Re: USB DAC

PCM2704, na tom se ani nedá co zkazit. Má to parametry, jako CD přehrávače
Tesla, které byly i mezi audiofily v pozdějších letech, kdy se už nic
lepšího nedalo za rozumné peníze (<200.000) sehnat, vyhlášené. A šeredné
Tesly se každý neznalý rád ochotně zbavoval.

Poslední dobré přehrávače jsou AIWA KX700 a 900. 700 mám doma, dodnes jede a
přečte i vypalované CD a to v době jeho vzniku neexistovalo. Kupoval jsem
poslední zaprášený kus z výlohy, 2 měsíce jsem tehdy lítal a sháněl CD
přehrávač, který by měl parametry které jsem chtěl. Už se prostě nedělaly.

Jak nastoupily sigma-delta převodníky 4. a vyššího řádu, tak šel zvuk do
kytek.