Re: Soudobý adresový dekodér pro retro zařízení :-)

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Květen 31 09:31:37 CEST 2018

TL;DR: Toto je kombinacia, ktorej - pokial mi z trhovej ponuky
neuniklo nieco ozaj vyznamne - nevyhovuje nic.

Ak idem od konca - vyvoj z CLI bez nutnosti komercneho SW obmedzuje
vyber programovatelnej logiky defakto len na jedneho kandidata - FPGA
ICE40 od Lattice. Tam je k dispozicii open-source toolchain (
http://www.clifford.at/icestorm/ )
Z nich najmensi je ICE40LP384, ale ten nevyhovuje niektorym
poziadavkam, napriklad sirke rozsahu napajacieho napatia (do 3,6V),
puzdru (QFN) a pokojovemu prudu (~20uA).
Ostatni vyrobcovia si strukturu bitstreamov strazia ako rodinny poklad
(aj k tym ICE40 musel byt reverznuty), takze k nim mate len a iba
komercne vyvojove nastroje so vsetkymi nevyhodami a obmedzeniami.
Este je teoreticka moznost pozriet sa na PSoC od Cypress, tie - hoci
maju napriklad ARM jadro - opat vyzaduju komercne IDE a pravdepodobne
nebudu vyhovovat niektorym inym poziadavkam, takze to je z dazda pod
odkvap.

Ono, tie HC138 su fajn obvody, nie? ;-)