USB DAC

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Květen 31 09:16:02 CEST 2018

Tohle bych si neodvážil tvrdit, nic z těch jednodolarových doma nemám -
ale tvrdím, že je to o dost lepší, než integrované zvukovky ve všech
mých noteboocích Lenovo i v desktopu od Della. Navíc nepotřebuju
sedmikanálový zvuk ani efektovou jednotku pro hry, všechna tahle mršítka
zvuku se snažím vždycky povypínat.

Jinak jsem si na tom pouštěl muziku včera docela dlouho a zjistil jsem,
jak velký rozdíl je mezi FLAC, ve kterém mám jen pár věcí, a MP3/320kb,
ve kterém mám většinu archivu - na té SB Omni jsem ten rozdíl slyšel
taky, ale ne tak výrazně, tady to vylejzalo víc (a popravdě mě to kapku
nakrknulo :)

Uvnitř je kopie PCM2704 a nic dalšího, to zjevně není určené k tomu, aby
to honilo sluchátka napřímo, byť to tedy zvládá se ctí. Připojit k tomu
ještě nějaký slušnější sluchátkový zesilovač a měl bych o hifi vystaráno
- ale jak říkám, je mi skoro padesát a ty uši tomu odpovídají, někdo
mladší/cvičenější tam může postřehnout nějaké chyby, které já už
neslyším. Ten chip umí maximálně 16 bitů, pro někoho to může být
limitující - já rozdíl mezi 16 a 24 bity sice vnímám a po zaposlouchání
i slyším, ale nevyžaduju.

Ještě najít něco podobného, jednoduchého, funkčního a laciného pro
line-in (tedy ADC) a byl bych vcelku spokojený, ale tohle zatím bude
muset zvládat ta SB Omni.

Pavel Kutina