Re: výběr počítače - domácí server

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Květen 30 20:36:50 CEST 2018

Dne 30.05.2018 v 8:44 Ales Filip napsal(a):
> Dobrý den,
>
> Potřeboval bych poradit s výběrem počítače.
> Mám doma jako server PC, na kterém běží Linux Mint (FTP, SMB, SMTP,
> Apache, PHP). Běží na tom jednoduché www stránky (odkaz dole), ale
> hlavně to slouží jako úložiště, ke kterému se dostanu odevšad.
> Je v tom TV karta, a používáme to pro občasné nahrávání a potom
> sledování po síti buď přímo na TV, nebo na PC.
> V zimě řídí jednotlivá topení v bytě přes ESP8266.
> Celkem nic náročného na síťový provoz, počet uživatelů, atd.
>
> Doteď (asi 15 let) to běží na Atomu 1,6GHz s 2MB RAM.
> [...]

Dobrý den,

asi to pro Vás bude overkill, tak snad jen pro inspiraci.

Loni jsem si stavěl domácí server, použil jsem
SuperMicro X11SSM-F
Xeon E3-1230 v6
5x WD30EFRX
16GB DDR4 2400 ECC
zdroj Seasonic S12II-520 520W

15TB na discích je kvůli celkem rozsáhlé filmotéce a archivu, XEON a
16GB ECC RAM potřebuji kvůli SW (používám 64b FreeNAS s RAIDZ1).

Spotřeba je okolo 1,8kWh/den (průměrný příkon je cca 75W měřený
wattmetrem z Lídlu). Bonusem jsou dva NIC, doma mám natažený gigabitový
Ethernet Cat.5E a switch, který podporuje LAG, a zápis na server jede
běžně přes 110 tis. kB/s souběžně s plynulým přehráváním FHD filmů (Kodi
na dedikovaném HomePC). FreeNAS podporuje pluginy (zatím používám jen
plugin pro Trasmission), a umožňuje vytvářet virtuální stroje (k tomu
jsem se ještě vůbec nedostal :-).

jf