Re: výběr počítače - domácí server

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Středa Květen 30 11:56:23 CEST 2018

Dobry den,
uz delsi dobu resim podobny problem.

Aktualne mam jako domaci server miniITX desku s N2800 Atomem:
https://www.czc.cz/intel-marshaltown-dn2800mt-intel-nm10/102744/produkt
Mam pripojene 2x 3,5" SATA disky a napajim ji 19V notebookovym zdrojem.
Spotreba se vsim kolem 25W.
Vzhledem k vykonu CPU to spise jen zere elektrinu a nic nedela
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Atom+N2800+%40+1.86GHz&id=616

Asi 2 roky zpatky jsem v praci meril spotrebu desktopu s Core i5 (bez HDD):
- Intel Core i5-4590
- MB Gigabyte H97M-D3H
- RAM Kingston 2x4GB DDR3 1600MHz CL10
- SSD CRUCIAL BX100, 2,5", SATA III - 250GB
- Zdroj Fortron AX400-60APN - 400W (80Plus)
V naprostem klidu (htop ukazoval na vsech cpu do 1%) byla spotreba
25W. Pote jsem spustil nejake boinc vypocty, vsechna 4 jadra jela na
100% a loadavg kolem 4 - spotreba 68W.
Muj zaver: pokud by nebylo cpu trvale vytizene, vyplati se vykonnejsi.
Spotreba bude mala a velka rezerva vykonu.

S Raspberry Pi na domaci server jsem experimentoval hodne kratce - pro
me nepouzitelne.

Aktulane uvazuji o desktopu s nejakym celeronem/penitiem/i3, napr.
https://www.czc.cz/bsklmpopk4glt9b0qifh4q1pbf/seznam
Taky chci neco usporneho s vydrzi par roku, ale zaroven potrebuju
rozumny vykon a hlavne dost RAM pro virtualizaci.

Chci tam mi Proxmox - je to skvele nejen webove rozhranni nad kvm
virtualizaci a lxc kontejnery. V praci ho pouzivame na desitkach
produkcnich serveru a naprosta spokojenost. Kouknete na screenshoty
(Promox VE): https://www.proxmox.com/en/news/media-kit
Proxmox se da doinstalovat do bezneho Debianu, nepotrebuje zadnou
zvlastni distribuci.