výběr počítače - domácí server

Ales Filip nostromo na khnet.info
Středa Květen 30 08:44:59 CEST 2018

Dobrý den,

Potřeboval bych poradit s výběrem počítače.
Mám doma jako server PC, na kterém běží Linux Mint (FTP, SMB, SMTP,
Apache, PHP). Běží na tom jednoduché www stránky (odkaz dole), ale
hlavně to slouží jako úložiště, ke kterému se dostanu odevšad.
Je v tom TV karta, a používáme to pro občasné nahrávání a potom
sledování po síti buď přímo na TV, nebo na PC.
V zimě řídí jednotlivá topení v bytě přes ESP8266.
Celkem nic náročného na síťový provoz, počet uživatelů, atd.

Doteď (asi 15 let) to běží na Atomu 1,6GHz s 2MB RAM.
Bohužel to už začíná zlobit, tak bych to potřeboval něčím nahradit.
Kdybych vybíral herní PC, nebo notebook, tak bych si asi poradit
dokázal, ale o PC vhodném pro tento účel nemám vůbec přehled. Mohl bych
to vyřešit normálním PC, ale to má zbytečně velkou spotřebu, a asi by mě
to sežralo. :-)

Dokážete mi poradit, co a kde koupit?
Děkuji

S pozdravem,