Re: OT Nehoda samořiditelného auta Uber

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Pátek Květen 25 10:01:27 CEST 2018


Ja z toho clanku pochopil, ze vsechny bezpecnostni systemy vypli, 
predpokladam proto, ze se s tim nedalo normalne jezdit a reagovalo to na 
kazdou ptakovinu. Ono mit v provozu auto ktere bude zastavovat necekane 
pri zasusteni kere u cesty nebo fleku na silnici bude opravdu peklo... 
Osobne si nemyslim, ze by to bylo nekdy v beznem provozu pouzitelne, 
jedine snad na uzavrenych ciste automatickych koridorech.

Dne 25.05.2018 v 9:55 Martin Úlehla napsal(a):
> V principu chtějí, aby se každý "řidič" takového vozu stal automaticky 
> učitelem autoškoly.
>
> Navíc s "žákem" kterého nevidí a nemůže ho posoudit a odhadnout jeho 
> reakce na různé situace. Což je spolu s nadstandardní schopností 
> reakce naprosto zásadní pro výkon tohoto povolání.
>
> A ani učitel autoškoly NENÍ 100% zodpovědný za průšvih který žák 
> udělá. Posuzuje se míra možnosti zabránění nehody učitelem, nicméně 
> viník je primárně žák.
>
> Martin
>
> Dne 25.5.2018 v 09:29 Pavel Kadečka napsal(a):
>> Nechat řídit auto počítač a současně spoléhat na to, že operátor (ani
>> mu neříkají řidič) bude dávat pozor kdyby něco, jsou dvě navzájem si
>> odporující věci. Když člověk opravdu řídí, kouká se na cestu, má ruce
>> na volantu a nohy na pedálech. Když jenom sedí, nudí se a usíná. I
>> kdyby se opravdu koukal na cestu, jenom přesunout ruce na volant a
>> nohy na pedály trvá (a s reakční dobou se kalkuluje i u řidiče).
>>
>> Osobně si myslím, že nechtějí přiznat, že by samořiditelné auto mohlo
>> udělat chybu a proto to svádějí na operátora.
>>
>> (A samozřejmě, když se někdo rozhodne courat v noci přes
>> čtyřproudovku, tak tím jde svému osudu výrazně naproti.)
>>
>> P.K.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list