Re: Dobíječka gelové baterie z autobaterie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Květen 24 23:53:34 CEST 2018

Step-up modul (na Aliexpressu za 1-2 USD), za to step-down s
nastavitelným napětím a nastavitelným omezením proudu (na Aliexpressu za
1.5-2.5 USD).
V GMe koupit plastikovou krabičku, nebo vytisknout na 3D prn. Případně
ohnout z kusu plechu nebo v nouzi sletovat z cuprextitu.
A k tomu asi ještě nějaký vypínač, aby to zbytečně nevybíjelo hlavní
baterku. Ale pokud to máte v garáži trvale na udržovačce, tak to snad
ani není třeba vypínat. Ztráty těch modulů step-up a step-down nejsou velké.

Pokud byste to chtěl mít obzvlášť fajnové, tak ještě případně doplnit
třeba nějakým ESP8266, který by jednak mohl spínat to udržování jen když
bude potřeba, kromě toho by mohl bezdrátově poskytovat informaci o
napětí hlavní i podružné baterky.
Případně by mohl řešit havarijní bypass, kdyby malé baterce došla šťáva
a bylo ji třeba používat, tak by relátkem přemostila napájení na hlavní
baterku.

PL

----- Původní zpráva ----- Od: "Stanislav Šmejkal" <smejkal na smejkal.com>