OT Re: Este jeden od fyzikov

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Květen 24 16:54:54 CEST 2018

Tlačítko nouzového zastavení většinou není to, čím se stroj zastavuje v
běžném
provozu. Někdy to sice bývá kombinované, ale často ne a je určeno jen pro
mimořádné události.
Ale pokud už mám na něco rychle reflexně zareagovat, tak většinou hrábnu
po tom provozním stopu, protože to mám nacvičené a zažité.

Navíc ty bezpečností stopy jsou často dělané jako STO, tedy zajistí
spolehlivé
odpojení napájení od pohonů. Jenže to je často docela nevýhoda, protože
při odpojení napájení se rotační části dál točí setrvačností, a to mnohdy
i docela dlouho. Kdežto při běžném provozním stopu se většinou aktivně
brzdí po nějaké nastavené rampě a zastaví mnohem dřív.

Praktický příklad na mé frézce: roztočené vřeteno se při běžném provozním
stopu zastaví do 1 sekundy, při aktivaci STO se točí ještě skoro 10 sekund.

PL