Re: STM32 nebo GD32 z Číny - bylo 1N4007.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Květen 21 00:32:44 CEST 2018

Tak jsem prověřil 10ks svých procesorů STM32F103 z různých dodávek
z Číny (8ks blue-pill, 2ks red-pill).
Bohužel všechny jsou STM32, žádný GD32 jsem nenašel.

Postup testu: protože jsem nenašel žádný jednoduchý způsob jak to poznat,
tak jsem využil side-efekt procesorů STM32. Ty totiž i kdy jsou deklarovány
jako STM32F103C8, tedy jako verze se 64 KiB flash, tak všechny, které mi
šly rukama, měly 128 KiB flash. U GD32 to tak prý není.
No tak jsem napsal jednoduchý SW, který zaplnil kolem 100 KiB Flash,
poskakoval různě po celé paměti a navíc ji verifikoval.

Ještě by se dal napsat SW, který by testoval přítomnost dalších dělicích
poměrů hodin pro USB, které jsou nutné v GD32 díky vyššímu možnému
kmitočtu hodin, a které v STM32 nejsou. Tak možná někdy příště.

Ale ty procesory GD32 mě opravdu zaujaly, takže si jich pár cíleně koupím.
Bude příjemné mít stejný procesor na 108 MHz místo na 72 MHz, a to
přitom ještě s menší spotřebou.

PL