Odstraneni kurvitka na Remington IPL 6000 i-LIGHT

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Středa Květen 16 13:24:41 CEST 2018

U výbojek/zářivek pro zdravotnické použití je často omezen elektronicky počet záblesků/doba provozu, a pak vyměnit. Důvodem je změna spektrálních a jím podobných vlastností, např. generování nežádoucího UV.

Nemusí to být jen úmyslné kurvítko, ty normy pro provoz jsou občas dost tvrdé a měřit skutečné opotřebení daného prvku zavání „kvadraturou kruhu“. V historii medicíny lze nalézt dost případů, že měření selhalo a pacient skončil v lepším případě jen s vážným poškozením zdraví.

Radek (benedikt2hw.cz)

Já jsem asi před rokem dostal něco podobného - trochu méně moderního vzhledu. A se stejnou "závadou" .

Po hlubším bádání jsem zjistil, že energii záblesku nastavuje elektronika pomocí napětí na kondenzátoru.

Měnič nabíjející zábleskový elyt je řízen analogovým napětím z řídicího procesoru ( myslím, že tam bylo 1-6V )  a elektronika samozřejmě taky počítala počet výbojů v xenonce.

Tak jsem celou elektroniku - procesor s počítadlem vyhodil ven a nahradil ocejchovaným potenciometrem, který řídí měnič pro výbojkový kondenzátor.