Re: Olovo a evropská unie...

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 10 12:55:08 CEST 2018


Tak přímá náhražka bez dodatečné elektroniky je samozřejmě nesmysl. Ale nic 
nebrání tomu, aby v případě potřeby nová auta používala Li-pol, nebo Li-Fe a 
pak by tam zas nefungovala Pb.

Pokud by tohle EU chtěla nějak řešit (radši ať to nedělá), mohla by použít 
postup jako u žárovek, tedy zakázat Pb baterky, což by vedlo k výrobě 
náhražek, co se na venek chovají jako Pb, se všemi nevýhodami z toho 
plynoucími. Nebo by mohli nařídit použití jiných než Pb baterek v nových 
autech a po dohodě s výrobci zavést nějaký rozumný standard, aby baterky 
různých výrobců byly zaměnitelné. Pro Li-pol by to např. obnášelo i jiné 
napětí než 12 V.

PH

-----Původní zpráva----- 
From: Martin Úlehla
Už to tu bylo...

Firma ThunderSky (dnes již přejmenovaná) nabízela "chemicky se
balancující" čtyřčlánek v kompaktním žlutém plastovém pouzdře. Detaily
už přesně nevím, chování si pamatuji.

Životnost byla velmi špatná, ani ne stovka cyklů a odložená odešla za
rok sama o sobě. Životnost v autě, kde dochází k podbíjení, přebíjení,
přetěžování žádná. K její cti nutno podotknout, že aspoň
nehořela/nebouchala.

Dne 10.5.2018 v 12:27 Pavel Kadečka napsal(a):
> Dne 10. května 2018 11:53 Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz> napsal(a):
>> Taky předpokládám, že se to týká prodeje olova, ne výrobků ve kterých je.
>> Takže Pb baterka nebude problém (i když by ji asi hravě nahradila 
>> Li-polka),
>
> Pokud by autobaterii dokázalo nahradit lithium, dávno by to někdo udělal. 



Další informace o konferenci Hw-list