Re: sběrnice se sdíleným médiem

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Čtvrtek Květen 3 17:58:01 CEST 2018

Protokol na komunikaci kazdy s kazdym muze byt uplne trivilani tj.
zapisi adresu, prikaz,data a zarizeni odpovi adresa,prikaz(jedna z forem
navrat je prikazu navrat), data. Mam packet "adresa, prikaz, data". Na
zacatek dam nejakou preambilu napr 0x55, abych v sw hlidal vzdy zacatek
a na konec soucet napr. trivilani soucet nebo xor. A muzete jet.

Pokud neprijde dotaz, tak odpovedet. To je reseni typu jsem na
parkovisti a smacnku ovladac od auta. V ten momet nevysila moc lidi a
tak to skoro vzdy projde.

Adresaci muzete resit napr. nejakym prikazem vyslanim prikaz adresa s
tim, ze na zarizeni smacknu tlacitko to je moje adresa. Stejne jako kdyz
se lidi predstavuji, tak si rikaji jmena - nebo je znam a mam od vyroby
v zarizeni adresu.

Kolize resit opakovanym vyslanim za nahodny cas.

Dalsi zpusob komunikace napr. postupne oslovovani 1 az n zarizeni.
Neboli postupne vysilam kratke packety 0x55,adresaca jako master. To
take neni spatne reseni, ihned mate prehled, zda vsechny zarizeni
odpovidaji. Ma to vyhodu, kdyz je husty provoz a potrebujete prenest
hodne dat, tak si to taky dokazete lepe odridit. Nereseni algoritmus
nahody, je to jednodussi.

Pisi Vam tady o RS485, ta se vetsinou taha od jednoho zarizeni k druhemu
a na zacatku, konci to je zakoncene. Mozna to nebudete muset zakoncovat
a bude Vam to behat i jako hvezda na malem vedeni. Kazdopadne si muzete
udelat i jednoduse repeater tj. zapojite dva obvody RS485 do sebe treba
jen na nekterych mistech.

Mohl by jste sbernici delat i jen zvedacim odporem neco jako Onewire,
I2C, ale nejsem si jist, zda by to nebylo moc zaruseny, jak to ruzne
budete tahat a nedosel na koax. To je lepe ten dif par RS485, obvody k
nemu par korun, oddeli to od CPU, je to i male.

Jirka